FRISS

2020.03.24.

Immunerősítés!

Most különösen fontos az immunrendszer védelme, erősítése és egyébként is: tél végére jócskán kiürülnek a szervezet vitamin tartalékai, ezért próbáljunk meg étkezésünkkel több vitamint bevinni a szervezetünkbe!

Készítsünk friss salátát spenótból, sárgarépából, uborkából, ízesítsük frissen reszelt fokhagymával gazdagított öntettel. A spenót magas antioxidáns tartalma révén támogatja az immunrendszert, csakúgy, mint a sárgarépa, ami kiváló A-vitamin forrás. Nem mellesleg még alacsony kalóriatartalmú is, hasonlóképp, mint az uborka.

Ne feledkezzünk meg a savanyú káposztáról sem, ami igazi C-vitamin bomba – de bármelyik káposztafélét válasszuk is: az év bármely időszakában könnyen beszerezhető és nem drága alapanyag (fejes káposzta, vörös káposzta, kelkáposzta).

Amíg van, vegyünk céklát: használjuk fel frissen salátához, vagy gyümölcscentrifugával / smoothie készítővel csináljunk belőle (sárgarépa, sütőtök hozzáadásával) egy energizáló koktélt!

Tízóraira vagy étkezés végén hasznos, ha elropogtatunk egy marék natúr mandulát: mérsékli a stressz hatásait és támogatja védekező rendszerünket E-vitamin tartalma révén.

A zöld tea rendszeres fogyasztása is kiváló segítség immunrendszerünk védelmében!

Próbáljunk előnyben részesíteni a szezonálisan elérhető hazai zöldség- és gyümölcs kínálatot!


2020.03.22.

Légy hálás!

A kialakult helyzet engem arra tanít, hogy legyek hálás olyan dolgokért, amiket eddig természetesnek vettem. Például, hogy étel kerül az asztalra…

Hét elején még bosszankodtam, hogy minden bevásárlás alkalmával kifosztott üzleteket találtam, így csak kényszerűségből vettem meg a nyúlhúst… Ma végtelen boldogsággal és hálával tölt el, hogy ételt tehettem az asztalra, nem is akármilyet, mert #sohanemfoztemmegilyenjot:
medvehagyma krémleves pirított baconnel és snidlinges túrógombóccal,
nyúlpaprikás túrós csuszával,
gyümölcskenyér mazsolával, kandírozott narancshéjjal.


2020.03.07.

Együnk több halat!

Megint kímélőbb fogások után vágyódom, így egy selymes, lágy gomba krémlevest készítek, főételként pedig kelkáposzta levélben sült harcsafilét pirított burgonyával, tormás-tejfölös-majonézes mártással.

Ismét összedobtam egy remek, sütés nélküli tortát: krémjében az enyhén cukrozott tejszínhabot pikánsan ellensúlyozza a tejföl savassága, ami színében, ízében egyaránt izgalmas párost alkot a már-már fekete kekszalappal.

Ha kipróbálnád ez az ellenállhatatlanul finom, sütés nélküli Oreo tortát, a receptért kattints ide


2020.02.29.

Könnyed, tavaszias ízek

Sem kiránduláshoz, sem kerti ténykedéshez nem elég jó még a mai időjárás, így szívesen időzöm újra a konyhában. Áhítozom a tavasz és könnyed, zöldséges ízek után – sikerül is ehhez hangolnom a mai menüt. Gyors, zöldséges csirkeleves készül, főfogásként medvehagymás tócsiban sült csirkemell falatkákat kínálok tormás-tejfölös-majonézes mártogatóssal, desszertként pedig egy újabb sütés nélküli finomságot: kakaós kekszalapú, légiesen könnyed citromos túrókrémmel töltött, vörös áfonyával gazdagított tortát, amit meggypuding koronáz.


2020.02.23.

Torta – kezdőknek is 

Jó ideje érlelődik bennem a sütés nélküli torták kipróbálásának vágya és ezen a tavasz után áhítozó, álmos vasárnap délelőttön hozzá is fogtam. Az ötletadó recepten több ponton is változtattam menet közben és így egy ellenállhatatlanul finom, könnyed Mirinda torta született. (Természetesen szóba sem jöhetett, hogy a tetejére kerülő narancsos puding alapja szénsavas üdítő legyen, helyette frissen facsart narancslét használtam.) 

Nem ördöngösség elkészíteni, jó szívvel ajánlom kezdőknek is! Ha egyszer elkészítettük, biztos, hogy azonnal továbbgondoljuk: milyen változatokban készülhetne még… 

Ha követed a recept útmutatásait, garantálom, hogy a család egyik kedvence lesz ez a finomság!


2020.02.22.

Knédlit a szaftos ételekhez!

Gyermekkoromban sokat kempingeztünk, abban az időben kötöttek barátságot a szüleim egy csehszlovák házaspárral. Időnként el is látogattunk egymáshoz és egy alkalommal náluk ettem igazi, autentikus knédlit. Aztán ez valahogy hosszú évekre, évtizedekre feledésbe merült, a barátság megkopott, az élet elsodort bennünket egymástól. Az utóbbi hónapokban, hetekben azonban egyre több helyen bukkant fel a knédli – hol a nyomtatott, hol az elektronikus médiában és annyira piszkálta a képzeletem, hogy nekiláttam megcsinálni.

Most kivételesen a körethez választottam főételt: vaddisznócombból készült egy jóféle pörkölt, vörösborral, szegfűborssal, borókával és a rafinéria kedvéért 2-3 evőkanál házi csipkebogyó ízzel.

Hamarosan megosztom mind a receptet, mind a knédli készítése közben szerzett tapasztalataimat.


2020.01.28.

Tavaszvárás

Napok óta tervezem ezt a fogást elkészíteni és ehhez pont kapóra jött, hogy friss bébi spenótot kínált az egyik nagy élelmiszerüzlet. Jó példája ez a recept annak, hogy hó végén is lehet finomat, kiadósat és nem hétköznapit főzni, akár több napra is. Az esetleges felesleg remekül állja a fagyasztást. (Kis költségvetésből 60 gombóckát kreáltam.)

Sajtos, túrós spenótgaluskát készítettem, amit pirított, majd sűrű főzőtejszínnel felöntött baconnel tálaltam. A néhány éve kikísérletezett fogás receptjét némiképp módosítottam, ami a fogás előnyére vált: több túróval és kevesebb spenóttal könnyedebb, finomabb fogás született, amiért egy sor elismerést zsebeltem be. 🙂 


2020.01.26.

Gyors desszert

Szeretem a pohárkrémeket: nem lehet tévedni velük! Olyan finomság, amivel nem kell hosszú időt bajlódni és szinte elrontani sem lehet. Épp ilyen a kávékrém, ami télen is, nyáron is jól jön, bármikor elkészíthető, kevés hozzávalót igényel.

Ha unjuk a pudingot, érdemes kipróbálni akár egy szimpla vasárnapi délutánra, akár jelesebb alkalmakra, ahol némi dekorációval (tejszínhab, tojáshab, szórócukor, olvasztott csokoládé, stb.) ünnepibb jelleget kölcsönözhetünk neki – legyen az évforduló, Valentin-nap, anyák napja, stb.


2020.01.05.

Nem szokványos lekvár

Olaszországi, vendéglátásban töltött éveim alatt ismerkedtem meg a datolyaszilva lekvárral, ami rögtön lenyűgözött – már akkor elhatároztam, hogy egyszer én is kipróbálom. Kapóra jött, hogy az egyik élelmiszer üzletben 99 Ft-os áron kínálták a narancs-piros, közepesen érett datolyaszilva darabját, így vettem 20 db-ot. Otthon lemértem a beszerzett gyümölcsöt és meglepetésemre több, mint 5 kg-ot mutatott a mérleg: ezek szerint 400 Ft/kg-os áron jutottam ehhez a finomsághoz. A gyümölcsöt még két hétig hagytam utóérni, hogy még puhább, zamatosabb legyen és így fogtam hozzá a lekvárkészítésnek. A rengeteg pektintartalomnak köszönhetően kevés cukrot és mindössze egy tasak 3in1 befőzőcukrot kellett csak használnom, a lekvár nagyon hamar elérte a megfelelő állagot. Természetesen nem lehet versenyezni a mediterráneumban termő, Nap érlelte gyümölcsből készített lekvár minőségével, de azért így is érdemes kipróbálni, mert finom, különleges a végeredmény. Pirítóshoz reggelire, krémes-habos cappuccino-val kísérve olaszos reggelim része lehet.


2020.01.04.

Új alapanyagok, új ízek az új esztendőben 

Az idei évben szeretnék sokkal több zöldséget felvonultatni, új, egészségesebb gabonafajtákat kipróbálni és a megszokott recepteket egészségesebb, kímélőbb formában újraértelmezni. Nagyon megörültem, amikor csicsókát találtam az egyik élelmiszerüzletben – eddig olyan kevésszer használtam: leveshez, gőzben párolva köretnek, illetve készült egy zöldséges csicsókalepény is.

Úgy vélem, méltatlanul kevés szerep jut a csicsókának, pedig roppant egészséges és igen kedvező beltartalmi értékei vannak. Ma olyan ebédre vágytam, ami gyorsabb, könnyedebb: egész csirkecombokat fűszereztem, cseréptálban megsütöttem és köretként rozmaringos csicsóka gratint kreáltam. (A “gratin” szó francia eredetű, jelentése: kapar, vakar – utalva a sütőedényben lepirult ételre.)

A rozmaringos csicsóka gratin hús nélkül, önmagában is megállja a helyét akár ebédre, akár vacsorára.  

Oldalak: 1 2 3